fredag 21 januari 2011

Mitt nya Twinity liv


För några dagar sedan flyttade jag in i min startlägenhet som ligger i Berlin i denna nya underbara spelvärld som kallas Twinity. Det har gått över förväntan att lära sig spelet.Min underbara facebook vän Mish har introducerat mig för en massa underbara människor eller avatarer kan man ju också kalla dom. Jag är sedan tidigare väldigt hängiven att spela Yoville och har gjort det i över 2 år, det som slår mig med Twinity är hur mycket trevligare folk är där än i Yoville.Igår fick jag lära mig att ledordet för Twinity är "Be nice".
I Twinity så släpps du som ny spelare ner i välkomstcentret där du får ta en tutorial tur för att lära dig grunderna.Oftast kan du träffa dina första vänner redan där,sedan får du din lägenhet. Det finns en massa saker att göra i Twinity,till exempel kan du gå på lektioner och lära dig saker eller följa med på guidade turer i Berlin. Shoppingmöjligheterna är många. Men framförallt gillar folk att dansa i Twinity. Idag ska jag på shoppingtur i London och turen guidas av duktiga Monica.Jag ser fram emot denna dagen i Twinity. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar